KANTHARALAK ON TOUR CHIANG MAI

Baan Pong Trail Loop  AND HASH RUN

Deze ochtend op tijd naar de Baan Pong Trail Loop bij de Witte Tempel. Nu alleen op pad gegaan voor een track via internet een mooie route van Trailrunning Chiang Mai. Een website met vele gratis trails in de omgeving van Chiang Mai. Maar zag er ook een in Phuket.

Daar ik niet goed had gelezen waar de route begon reed ik naar de Witte tempel en ben ik boven begonnen bij deze Witte Tempel en kreeg ik dus klim over de trappen op het laatste.


Het pad begint eigenlijk dus net achter de hoofdtempel waar je een witte poort zie die je verwelkomt voor een korte en steile trap. Hoewel het een uitdaging is, leidt het naar je een lonend uitzichtpunt als je de Witte Tempel bereikt.

Dus die had ik had eerste en dan op pad. Op een moment een splitsing van drie paden. Weet niet welke ik moet nemen, want elk pad klopt mijn bolletje op het GSM scherm niet met het pad.  En neem uiteindelijk een waar ook papiertjes van een Hash Run aan de takken hangen. 


Nu een pad langs een waterleiding, maar toch wel wat uitdagend en denk als ik maar niet wegglijd. Nu ik alleen ben zal niet snel hier iemand langs komen. Maar na een stuk kom ik weer op de route en via een breed pad daal ik weer af. Het is mooi genieten van de omgeving.

Bij een beneden tempel is een dienst en de monniken zijn bezig met hun monotone gezang en gebeden. Klinkt wel fijn als ik aan klim over de lange trap naar boven begin.

In de middag even wat rusten, maar om vier uur weer naar de Hash Run, welke niet ver van mijn verblijf wordt georganiseerd. Nu ging men al snel op weg, had niet alles meegekregen. Maar het bleek een wandeling te zijn van 1,8 km en een run van 5,5 kilometer.  

Hier werkten men niet kalk maar met papier en toen ik de papierstrookjes op de grond opraapte vertelde een van de dames mij dat dat het spoor was. Nu de splitsing niet gezien, maar dacht dat er elke 2 km een post was en had mijn water vooraf opgedronken en nu niets bij me. Maar nee pas aan het einde konden we drinken en dat was ruim voldoende.  


Heerlijk smalle paadje door het bos wandelde een groot deel alleen en net als ik dacht ik ben de laatste, want zie niemand meer voor me en achter me. Komt een wandelaarster, die de splitsing had gemist en samen liepen we naar het einde.

Wat ik niet wist was dat men bij de Hash een uiteindelijk een bijnaam krijgt, maar als visitor was ik zover nog niet. Je hoort de vreemdste namen Tequila, Pussy, Windmill  e.d.

Er is aan het einde een cirkel en daar staan twee grote blokken ijs. Nu wordt men daarop geplaatst op aanwijzing van een van de deelnemers.  Die is zeg maar de aanklager en doet zijn of haar woordje over de beklaagden op het ijsblok.

Als nieuwelingen ook, ik kwam er zelf viermaal op het ijsblok te zitten en dat was koud.
Dus ook om de papierstrookjes die ik opruimde voor de natuur moest ik op het ijs.

Het was steeds hilarische hoe men de persoon of personen op het ijsblok toesprak. Men mocht tijdens dit niet van je bier drinken uit de beker, anders werd die direct weer bijgevuld. Als men klaar was met de preek een kort liedje van de groep en dan moest je zo snel mogelijk je beker leeg drinken.

Het was erg gezellig, maar ben niet meegegaan naar Chiang Mai voor het afsluitend drinken en eten. Want zat nu dicht bij het resort Little Village. Waar het erg gezellig was er werd gezongen en gedanst en gezwommen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten