Hoe het allemaal begon met de TT-wandelreizen La Palma

 


Tijdens onze vakantie op Lanzarote maakten we gelijk een plan z.s.m. na terugkomst weer een vlucht te plannen maar dan naar La Palma. Maakte daar een aantal wandelingen en vond het een mooie bestemming voor Worldtravel van Ben van der Velden, die nieuwe bestemmingen zocht. Ook zag bij toevallig in het blad wat in het vliegtuig lag een artikel over een Vierdaagse op de Noordpool.

Welke ook door Ben is uitgevoerd in zijn programma van de wandelreizen.



Als je over toeval heb laten we op onze vlucht naar La Palma ook nog eens een deel van dezelfde crew hebben, die ik bij mijn eerst vlucht had.  Werd gelijk als VIP behandeld met een cola Bacardi met wat nootjes

Bij terugkomst melden op de legerplaats Orischot en moest ik vliegen naar Zurich om de nieuwe keukencontainers met computers onder de knie te krijgen, die we in Bosnië zouden gebruiken.
Moest uiteindelijk twee functie doen zowel Chefkok als hoofd restaurant had een eigen container om te slapen.

Zelf zat ik een half jaar in Bosnië en startte daar ook een wandelgroep waar mee op zondagochtend mee ging wandelen.


Tijdens mijn break in september begeleide ik voor Jago een groepsreis naar de Vierdaagse van Wales, deze werd gehouden in een plaatsje Llandrindod Wells. Dacht met de langste naam, maar dat klopt niet want dat is in Wales lanfairpwll­gwyngyllgogerychwyrndrobwllllantysiliogogogoch

Al zegt men dat dat Bangkok die heeft Krung Thep Mahanakhon Amon Rattanakosin Mahinthara Ayuthaya Mahadilok Phop Noppharat Ratchathani Burirom Udomratchaniwet Mahasathan Amon Piman Awatan Sathit Sakkathattiya Witsanukam, maar die is niet aangeschreven en in het Thais denk ik heeft die minder tekens.

Nu de Vierdaagse van Wales erg kleinschalige met mooie route, die door de hoteleigenaar zelf werden uitgezet. Bij de briefing voor de start werd dan ook verteld dat we steeds goed moesten uitkijken vooral voor het moeras en dat de schapen ook wel eens een markering opaten.

Bij terugkomst in het hotel zien we iedereen voor de TV zitten, na een rampenfilm aan het kijken. Nee het was hoe de twee vliegtuigen de Twin Towers in vlogen.

Als ik weer in Bosnië in het kamp ben is alles veranderd. We zitten achter een wal van hoge kubussen van blokken. Wandelen alleen nog met een bewapend voertuig en een ambulance. Nee dat was maar kort, dit is niet leuk.

Na mijn Bosnië-tijd liep toch wel alles anders dan gedacht geen ontslag bij terugkomst, maar een plaatsing op een bedrijfsbureau. Dus niet meer in de horeca geheel tegen mijn zin en voor mijn doen te weinig werk voor 40 uren aanwezigheid.

Na bijna twee jaar kwam toch een grote reorganisatie en ik mocht eruit. Ik startte met een wandelreis naar La Palma voor Ben en daarna vroeg hij me mee als twee chauffeur in 2004 naar Nieuw-Zeeland om een bus te rijden. Er waren toen nog 2 Tweedaagse op Nieuw-Zeeland. De ene was in Christchurch en de andere die we nog kennen die van Rotorua. In die tijd mochten er geen twee IML-tochten in een land zijn. Christchurch is een stille dood gestorven, maar was een mooie tocht. Deels heb ik die afgelopen Nieuw-Zeeland wandelreis van mij gedaan in 2020.

Maar TT-Wandelreizen was na mijn FLO (Functioneel Leeftijd Ontslag) in een versnelling gekomen. Vierdaagse Ierland met Wicklow Mountains, Hadrian’s Wall, West Highland Way, Drielandentocht ( Tsjechië, Polen, Duitsland), Julianatocht, Coast to Coast, La Palma, La Gomera, en meer.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten