Khun Korn Forest Park Chiang Rai

BLACK HOUSES

Vanochtend na het uitchecken eerst naar Museum Baan Dam bekend als de Black Houses, die gisteren Kukkai Poppop mij aanraadde om nog te bezoeken. Het niet voor niets.
Maar op weg er heen kom ik langs Wat Huay Pla Kang en het grote witte beeld, wat ik gisteren ook vanaf de tempel op de berg had zien liggen.
Wat Huay Pla Kung het grote beeld van Guanyin (de godin van de genade van Chiang Rai) en de waardige Nagas en Draken die het gebied beschermen. De tempel heeft een 9-verdiepingen pagode, welke in China. Taiwan en Japan de belangrijkste Pagode zijn.
Dan verder naar Baan Dam museum.
The Black House is een van de meest ongewone, vreemde en surrealistische meesterwerken in Thailand. Het is geen Black House maar het zijn een 40 tal zwarte huisjes.
Ondanks dat het de Zwarte Tempel wordt genoemd en het tempelachtige uiterlijk van het hoofdgebouw, heeft het geen religieuze betekenis. Toch waren de voornaamste bezoekers die er waren vandaag als ik er was monniken.

The Black House is de creatie van de lokale kunstenaar uit Chiang Rai Thawan Duchanee, die studies heeft gedaan in Japan, India en ook aan de Koninklijke Academie voor Beeldende Kunsten in Amsterdam, keerde Thawan terug naar Thailand.
Als je de huizen binnen loopt deed me dat denken aan de Noormannen en Vikingen, vele vachten en Houtsnijwerk als enorme geweien. Lange zwarte tafels met daarop zwarte krokodillen om ringt met stoelen met vachten. Vele schilderijen en buiten steenvormen in cirkels en andere wijze.
Als ik een witte koepel in wil gaan zie ik een groene slang net voor me willen gaan. Ik laat hem voorgaan en besluit de andere kant te nemen om misschien vandaar een foto te kunnen maken.
Maar hij of zijn liet zich daar niet zien, ben ook niet op onderzoek uitgegaan.
Hierna rij ik naar Khun Korn Forest Park waterfall parkeer de motorbike en begin aan de nature trail. Het eerst wat ik tegen kom is een bordje die me waarschuwt tegen een beet van een Groene Vipiers boomslang, die ik al in de ochtend had gezien. Gelukkig tijdens de wandeling niet gezien. Een mooie wandeling beetje uitdagend voor sommigen misschien.
Op de hele route kwam ik maar twee mensen tegen het is een Indisch stel, die me vriendelijk vertelden dat de waterval niet zover was. Dus echte Indiase toeristen die actief bezig zijn ook in Thailand.


Op de terugweg neem ik eerst het lage pad en bij een rieten en bamboe bruggetje steek ik over. De tweede oversteek ziet er wat gammeler uit, maar ook die wordt genomen. Maar dan kom ik later voor een rivier. De stenen liggen net wat te ver uit een en zijn glad dus durf niet te springen en besluit toch maar weer terug te gaan en de rest van de route dezelfde pad te nemen.

Een mooie afsluiting en dan verder naar Chiang Mai heb een mooi hotel voor een kleine prijs vlakbij het vliegveld.
Wilde nog een Hash van Chiang Mai doen, maar had 45 minuten om er te geraken en de rijtijd was al 39 minuten. Dus het was mooi geweest voor deze dag komt wel weer een andere keer.
Ga even bij Jan Sunshine langs voor af te spreken voor morgen en een broodje kroket en wil nog even langs de The Lazy Farang rijden. Maar kan hem niet vinden en blijkt op maandag gesloten te zijn. Even gedag wezen zeggen in Little Village en daar ook maar even iets gegeten.
Zo was de dag weer geheel gevuld

Geen opmerkingen:

Een reactie posten