Op zoek naar het echte pelgrimsgevoel (6)

20 augustus 2011

De echte pelgrimsroute


Vandaag moeten we 58 km naar Charlieu rijden om uiteindelijk op een echte pelgrimsroute te kunnen wandelen. Gisternacht heb ik via het internet onze boekingen aangepast en nu maar hopen dat alles goed is overgekomen.

In Charlieu is er markt, dus een ideale gelegenheid om wat inkopen te gaan doen. Wij kunnen daar ook een stempel halen bij de pastoor. Gelijk krijg je dan het gevoel dat je nu echt aan het pelgrimeren bent. Ook het straatnaambordje geef aan dat we op de "juiste"weg zijn.

Na het verlaten van het stadje bereiken wij het Couvent des Cordeliers. Daarna is het weer klimmen geblazen. Anders dan de vorige dagen wandelen we nu echter niet in een woud en de zon schijnt ‘onerbarmelijk’ op onze hoofden. De temperatuur is naar 38 graden gestegen.

We komen nog langs het kasteel Le Mont en beginnen dan aan onze afdaling naar St-Nizier-sous-Charlieu. Nu hebben we wel prachtige vergezichten, maar missen daarentegen de schaduw van de bomen.
In Briennon staat Theo ons op te wachten en hier gebruiken we het diner langs de jachthaven bij een pizzeria.
Daarna gaan wij weer we moeten weer door en krijgen warempel een stukje bos, dat de ergste hitte tegenhoudt.
We bereiken La Bénisson-Dieu, het punt waar we eigenlijk op deze route verder hadden gewild. We halen een stempel en ik bekijk rustig de kerk. Ga zelfs even zitten om te genieten van de mooie beschilderingen.


Dan wat drinken bij Theo met een nectarine en toch weer op pad.

Bij een “brug of waterdoorgang” trek ik mijn schoenen en sokken uit en laat me lekker afkoelen in de rivier. Ik voel me meteen lekker afgekoeld. Ga weer verder, kom bij een boerderij en daar zit Wies.


Ze voelt zich niet zo goed. Dat komt waarschijnlijk vanwege de warmte en ze besluit om deze dag af te sluiten bij de post van Theo.


Wij pakken een drankje, gaan daarna wat inkopen doen en in een hoekje bij de kerk gebruiken we onze avondmaaltijd.

Vandaag eens niet erg laat thuis, dus even de tijd om mijn blog verslagen bij te werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten