Op zoek naar het echte pelgrimsgevoel (10)

 24 augustus 2011

Vanmorgen hebben we de bagage weer in ons busje gestopt en zijn we om zeven uur op weg naar Montverdun voor de start.
Op het dorpsplein gebruiken we ons ontbijt en dan weer te voet op pad op onze pelgrimage.

Volgens de beschrijving zitten er voor vandaag weer behoorlijk wat klimmen in de route, maar vanwege de bewolking belooft de temperatuur draaglijk te blijven.
Regelmatig krijgen we prachtige uitzichten, maar gelukkig is er ook afwisseling met bossen.

In het plaatsje besluit ik om even een bezoek te brengen aan de kerk. Terwijl ik rustig wat drink en tot rust kom bekijk ik al het moois dat in de kerk te zien is. In een crypte ligt een baby begraven en er zijn ook enkele mooie muurschilderingen.
In een ervan herken ik het Laatste Avondmaal. Als ik buitenkom is de temperatuur weer behoorlijk aan het oplopen en ik merk dat de voorraad in mijn waterzak behoorlijk gezakt is.

Wat verderop kom ik in Montbrison, waar we onze warme lunch gebruiken op een terras. Vanwege een begrafenis is er daarna geen gelegenheid om even de kerk binnen te wippen dus gaan we direct door.
Als wij het dorp uitwandelen, gooit het weer plots roet in het eten. Het begint met een paar grote druppels, maar we zijn nog geen honderd meter verder of de hel breekt los en het begint te onweren.
We besluiten om vandaag niet verder te trekken en hier de wandeling te beëindigen.

Theo brengt ons naar het overnachtingsadres, dat is het voordeel van vervoer wat ik deze dagen wel ervaar. Al blijft het gewicht op de rug hetzelfde en moet toch alles geregeld worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten