Wandelen bij Ubon Ratchathani Ban Thung Yai

 Wandelen bij Ubon Ratchathani

Nu dat vanaf gisteravond constant de regen op het dak klettert besef ik dat ik weer erg veel geluk gehad heb met de afgelopen twee dagen dat ik heerlijk heb kunnen wandelen.

Na mijn eenvoudige maar prima ontbijt met koffie lever ik mijn sleutel in bij het Phadaeng Hotel en rij naar het plaatsje Ban Thung Yai om een wandeling te maken. Deze had ik gekregen van Facebook vriend en HHH Great master Stephen Unsworth Flash Git.
Het is een wandeling van 2017 en gewapend met de kaart en GPS ga ik op pad en natuurlijk een flesje water niet te vergeten.
Het is bewolkt en nog lekker koel er wordt rond 11.00 uur regen voorspelt, maar het blijft bij enkele vage druppels. De motorbike wordt bij de school geparkeerd en aan de wandel.
De Thaise mensen beantwoorden met groet mijn groet vriendelijk terug en ook de honden zien mij niet als een bedreiging. Een enkeling pas nadat ik mijn armen spreid, maar dan nemen ze afstand. Volgende keer maar wat versnaperingen ook voor die meenemen 😊
De wandeling gaat over een aantal mooie slingerende bospaden en door het dorp en over en langs het tempelterrein.
Op een terrasje bij een lokale shop pak ik een cola om de dorst te lessen en zo ook de lokale bevolking te steunen. Prijs 15 baht (€ 0,41) rond het af. Zij blij en ik gelukkig.
Achter de tempel is een loods met een aantal lange smalle boten, waar wel denk ik een 20 personen in kunnen. Een lange trailer staat er bij het zijn sierboten waarschijnlijk voor plechtigheden.
Als ik weer droog bij de motorbike komt voel ik enkele lichte spetters. Wat doe ik even eten ? Nee, het is nog te vroeg. Eerst nog maar een wandeling maken op dezelfde kaart van Stephen.
Deze start een paar kilometer verder bij het Dong Fa Urban Forest. Een Botanische tuin en bossen. Maar heb van deze wandeling niet zo duidelijke kaart. Begin al direct fout door het oversteken ban en stuw om aan de andere kant van de rivier te wandelen. Maar ik geniet van dit pad langs de rivier, maar zie dat er geen brug meer komt.
Maar ach wat maakt het uit het weer is goed en het is prachtig wandelen. Maar dan belemmerd een hek de doorgaan en zie dat er een 50 meter verder nog een staat. Wat doe ik er tussendoor, maar een groot aantal rode bosmieren wandelen als ene soort bewakers over de houten stammetjes. Deze kunnen venijnig bijten weet ik uit ervaring. Besluit terug te wandelen.
Pak een ander pad, welke me slingerende tussen de rijstvelden brengt over enkele dijkjes.
Ach wat is het weer genieten als ik na weer ca 3 kilometer bij de motorbike kom besluit ik het hierbij te laten. De route van Stephen moet wachten tot een volgende keer.
Maak een stop bij Ingfah farm café, deze keurige en mooie coffeeshop en restaurant. Een heerlijke aardbeien smoothie en hapje gebakken rijst met ei
Een mooi terras en verder een aantal fruitbomen, drie grote vijvers met vis. Voor het restaurant vertelde de eigenaar John, samen met vrouw zijn ze deze farm cafe begonnen. Eenden en konijnen zijn ze ook mee begonnen.

Een menukaart in het Thais maar ook in Engels nodigt uit om hier eens aan te gaan en te eten op het terras.
Op de terugweg naar huis op de motorbike moet ik toch even schuilen voor een regen. Het was weer een fijn weekend. Ach en met de tweede plaats van Max Verstappen was ik ook weer tevreden. Was weer een spannende race.
Zie dat 2 of 3 grote bomen zijn gekapt bij de buren. Alle takken met bladeren liggen op het veld in de tuin. Maar eens kijken hoe die verdwijnen, maar het is nu te nat. Zelfs onze hond Wifi, die zich soms een dag niet laat zien vindt het in huis beter dan buiten. Al is Mukdarat het daar niet geheel mee eens 😉

Geen opmerkingen:

Een reactie posten